onsdag 30 december 2009

Ipod fodral


Med tidsbrist, som jag skrev om i det förra inlägget, och med stor abstinens att få skapa gäller det att hitta på snabba projekt som man hinner med mellan sov, mat och lekpauser. Om projekten inte hinner bli klara finns risk för att de hamnar i en liten liten hög som växer sig större längst in i garderoben. Där blir de liggande tills de kastas eller görs klara.

Dessa två ipod fodral hanns med från början till slut innan en av sönerna påkallade uppmärksamhet. (Just nu är båda, till på köpet, sjuka så det råder större tidbrist än normalt.)

Först ut är ett fodral i tyg, fodrat med ett gulligt tyg som jag bara har små små bitar kvar av. Det är första gången som jag ens tänker i ipod fodral banor, så de blev inte helt perfekta. Men gillar samtidigt att de ser hemmgjorda ut. It adds to the charm, tycker jag..




Fodralet stängs med två knappar..
Näst ut är ett virkat fodral. Jag lärde mig att virka i somras så är inte något vidare proffs på det, men lite stolpar och byta färg är inte så svårt.



Den virkade blev lite för bred, passar nog bättre som plånbok för alla kreditkort och medlemskort. Blir nog att jag använder den till det istället.
Utmanar er till att sy lite Ipod fodral, eller mobilfodral eller plånböcker eller vad som helst. Kreativiteten har inga gränser, det finns oändliga möjligheter på variationer. Har hur många ideér som helst i mitt huvud just nu. Men eftersom jag bara har en Ipod så behövs det inte så många. Kanske någon som vill ha ett Ipod fodral skapat av Bubben?

Material; Allt från gömmorna.
Mönster: Eget påhittat, dock inte så svårt att klura ut.
Övrigt: Fick en Nike+ sensor att sätta på mina löpskor och koppla till min Ipod för att mäta ut hur långt och hur snabbt man springer i julklapp. Nu kan jag inte vänta tills snön smälter så jag får pröva det! Då får ett av fodralen följa med och värma Ipoden så att batterierna inte fryser och dör!

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefina! Jag har precis sytt mig ett fodral till min iphone, ska fota så fort jag hinner.. Är jättesugen på att skaffa sån där Nikecensor!! Berätta gärna hur den fungerar!
Gott nytt år!!!
/Anna

OttoPippi sa...

Helcharmiga! Jätteretro! Helt i min smak med andra ord! Älskar småprojekt jag med! God fortsättning!