fredag 4 december 2009

Mei tai

Detta är det fjärde bärdonet jag har hemma. Den allra första vi skaffade oss, eller fick faktiskt, var en baby björn som vi använde till första sonen. Var väl aldrig riktigt nöjd med den då jag fick ont i axlarna när jag bar, men var inte tillräckligt insatt så det där med sjal hade jag aldrig hört talas om. Men fick prova en ringsjal av en vän när sonen var lite äldre, och så smidigt det gick att sätta honom i den när han ville upp snabbt. Så sydde mig en egen. Men första sonen gillade den inte så värst mycket, så den har inte blivit använd alls mycket. När vi blev gravida igen köpte jag mig en trikåsjal till bebisen som komma skulle. Har använt den några gånger bara. Tycker att den är jobbig att knyta på sig. Men nu så tror jag att jag funnit det rätta bärdonet. En Mei Tai.
Tittade runt lite på internet och blev inspirerad bland annat av od andulky som har sytt jättefina mei tai´s. Sjalbarn är en annan sida där det finns massor med bilder och det var även där jag hittade en bra beskrivning på hur man kunde göra. Så jag slog till, köpte tyg, och några sytimmar senare är den klar. Yngste sonen somnade direkt när jag provade den på honom. Äldste sonen skrattade hysteriskt när jag prövade att bära honom i den på ryggen och galopperade runt med honom här hemma. Det tar jag som ett gott tecken från de båda.

Tyg: Minna från ikea.
Mönster: sjalbarn
Övrigt: Har efter denna bild togs kommit på att om jag knyter den lite högre upp så räcker tyget över huvudet på lillsonen. Känns mer ombonat och tryggt då, tror jag.
Är väldans nöjd. Har haft den på mig hela tiden sen den blev klar. Ska nog ta och sy mig en till så pappan kan bära samtidigt.

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin blev den!! Ser himla mysigt ut!!!!

Louise sa...

Vem ska pappan bara?
: )

Erica sa...

Louise: Stora sonen så klart.. trodde du att det var en till på gång? ;)