söndag 7 september 2008

Haklappar für alle!

I mitt tidigare inlägg skrev jag om snedslå. Då var jag igång med att göra färdigt de här haklapparna som legat tillklippta i flera veckor. Skar ut och pressade flera flera meter av snedslå i olika färger och var ganska less på det. Men nu är alla klara och jag känner mig nöjd. Denna gång gjorde jag en ficka på de med genomskinlig vaxduk. (Den snedslån som ser ut som svart är egentligen mörkbrun).
Mönster: Eget
Tyg: Vaxduk från Ohlssons tyger, bomullstyger i olika färger från Fabric shack.

12 kommentarer:

sygryn sa...

Otroligt ambitiöst att göra snedslå själv, och dessutom pressa själv!!! Jag har väl en liten latmask boende i mig:-)för jag köper färdig!

Erica sa...

ha ha. ja det är verkligen ett evighetsgöra! det är nog därför de har varit ogjorda under så lång tid :)

Anonym sa...

Vad vackra grejor du gör!

Erica sa...

Syren: åh tack!

prickig design sa...

Ambitiöst!!Så fina!Du är ju jätte duktig!Kanske inte betyder så mycket från mig som är så "färsk" själv, men jag tycer att du är otroligt produktiv.

Erica sa...

syster Blå: tackar tackar.. dina kommentarer värmer alltid! :)

Anna-Snoddas sa...

Jättefina! Har inte provat på haklappar ännu, måste göra det nån dag! =)

Helena sa...

Jättefina!

Erica sa...

Anna: ja, gör det! Superenkelt och väldigt användbart. Den första jag sydde för ett tag sen används här hemma varje dag!

Helena: Tackar!

OttoPippi sa...

Vilka karameller!!! De blev som godis :-) Värda all snedslågöra!! :-)

ildana sa...

Underbara haklappar! Vilken bra idé att ha genomskinligt i fickan.

Malin sa...

Hej!

Nu blir det många inlägg =)

En sån här vill jag ha!!

Beställning, beställning =)

Kram M