tisdag 2 september 2008

Pyjamas eller nåt?!

Fick äntligen ny sytråd så jag kunde sy färdigt det projektet jag höll på med, och det gjorde jag ikväll. En pyjamas eller nåt?! Vet inte riktigt vad sånna här dräkter kallas. Tanken är inte att han ska ha den som pyjamas. Blev väldigt nöjd måste jag säga. Till och med tyget som blivit ljusblått i tvätten gjorde sig bra.

Tryckknappar lyckades jag med också! Första gången jag ger mig på det. Blev alldeles svettig av utmaningen men nu är det gjort, och det gick ju förvånansvärt bra. Har införskaffat mig en prymtång. Hade nog inte vågat slå i de med hammare :)

Som vanligt har inte sonen provat än eftersom han sover. Men räknar med att den passar..


5 kommentarer:

sygryn sa...

Snyggt jobbat! Var har du köpt tryckknapparna som du använde tången till? Och vad hade du för material till kantband, det ser så tunnt och fint ut, är det interlock?

Erica sa...

hej! Tack! Köpte prymtången och knapparna hos bibbis textil på sysidan. Kan verkligen rekommendera henne. Hon är snabb och har bra varor! Till kantbandet hade jag muddväv från stoff och stil.

prickig design sa...

Vad du fick till kantbandet fint!...och knapparna! Mycket imponerad. Fin pjamas/overall!//Liv

Erica sa...

Syster Blå: Tackar. Det blev fint med kantbandet, men det var svårt vi huvudöppningen. Det blev inte alls som jag tänkt mig. Hade tänkt att ha en knapp även där men det skulle se för konstigt ut. Det går liksom inte att knäppa ihop där utan att tyget skulle korva sig. Men det får man öva mera på.

lilla hjärtat sa...

Jättefin och jag tycker det blev fin blå färg trots färgning. Jag förstår hur du känner dig med tryck knapparna. Jag är likadan fast än jag slagit i några stycken, man är ju så rädd att hela plagget man lagt ner sin stjäl i blir förstört pga en liten knapp. Länkar till dig, hoppas det är ok.