onsdag 3 september 2008

Muddbyxor

Vår familj har bokat en resa till varmare breddgrader. Till den resan behöver min son lite nya svala kläder eftersom han vuxit ur nästan alla sina sommarkläder. Sydde dessa byxor nu under kvällen i det tunna flodhästtyget från ikea. Svart muddväv från stoff och stil. Börjar få till ett mönster nu tycker jag. Har tagit lite olika mönster och ritat ihop så det här kan man väl kalla mitt eget :) Fick tips ifrån Morvern att Meedoms form 1 kan man använda om man lägger ut benen nertill lite. Ska prova det på nästa byxor.

2 kommentarer:

prickig design sa...

Den där modellen ser ju bra ut!Själv har jag inte börjat med "prjekt-det-perfekta-muddbyxmönstret" ännu.
Fina brallor!

Erica sa...

det är verkligen en utmaning att få till de perfekt. Men man börjar närma sig nu men ändå lite fär stora upptill tycker jag.