fredag 26 september 2008

Triss i byxor

Under kvällen har jag äntligen lyckats få tid till att sy igen. Efter semestern har det varit så mycket att göra att sy har inte funnits på kartan. Men nu fick jag till det. Tre par byxor.

Dessa byxor är sydda av en gardin. De är sydda i storlek 62. Så smått och så sött. Mudden är brun och kommer från stoff och stil.
Även dessa byxor är sydda av en gardin. Denna gardin har legat länge i mitt tygskåp bara för att jag tycker att tyget är så fint, och alla färger är så väl bevarade. Men nu satte jag saxen i det för första gången. Det är tur att det är en stor bit kvar.
Rosa mudden från stoff och stil. Byxorna är str 74.

Detta tyg har jag sett att en del andra sybloggare också köpt. Det är ett påslakan från hemtex. Otroligt fint tyg! Köpte på mig två stycken. Det ena tänkte jag sy om så det passar min sons spjälsäng. Och resten får vi se vad det blir av det. Dessa byxor är i str 80 men kändes väldigt stora så tror nog 86:or kan ha de också.

Bruna och röda mudden även de från stoff och stil.

7 kommentarer:

OttoPippi sa...

Gillar de med lila mudd skarpt! Bra jobbat i kväll!! Och trevlig helg på dig! :-)

Helena sa...

Snygga byxor! Djungeltyget är jättefint!

Erica sa...

tackar tackar.. Ottopippi: Lila mudd? menar du de med den bruna mudden? Någon lila mudd har jag nog inte sytt :)

sygryn sa...

Gillar de översta i orange o brnut väldigt mycket! Kul att hinna sy lite igen, har du stillat sylusten något, eller har fler idéer poppat upp?

prickig design sa...

Härliga!!! Du är ju så flitig!! Ja, jag vet att jag sagt det förut men det tåls att säga många gånger!=0)Hoppas att ni hade en skön semester. Det hade vi,det blir ju dock lite att ta reda på när man kommer hem.=0)

Erica sa...

Sygryn: Fler projekt är på gång.. ideerna väller upp i huvudet.. gäller bara att få tid till att sy de också..

Syster Blå: Välkommen hem! Skönt att ni haft det bra, det har vi också haft. Härligt med lite sol och värme. Flitig, ja du är ju inte så dålig heller :)

Malin sa...

Hej gumman!
Jag ÄLSKAR byxorna som är brun/rosa med rosa muddarna! VÄLDIGT snygga!!