fredag 23 januari 2009

Skjorta och Jeans

Har alltid tyckt att alla syr så otroligt fina skjortblusar i olika vackra tyger. Har alltid tänkt att åh, en sån skulle man sy, men så har det aldrig blivit av förrens nu. Jag har ju faktiskt haft mönstret hemma ett bra tag så förstår egentligen inte varför jag inte kommit till skott. Men ibland är det så, huvudet är fullt med saker man vill sy, men att få ner idéerna på tyg är svårare. Är säker på att många av er håller med mig på den punkten.
Men nu har jag en alldeles egen skjorta till min son.
Med ett sprund med knyt framtill.
Tyget från Ikea och muddarna SoS
Mönster Gynthers.

Till det sydde jag ett par passande muddjeans. Och för att vara de första paret i mitt eget mönster så måste jag säga att jag är väldigt nöjd. De sitter bra på sonen och är så där fint pösiga nertill.

Med en enkel bakficka och röda stickningar som detalj.
Tyg från ohlssons och muddar SoS.

Här ser ni de tillsammans. (Fast bilden ville inte lägga sig rätt :/)

13 kommentarer:

prickig design sa...

hej!vad glad jag blir att se dina inlägg!! vilket kit!!! brallornas pös är så snyggt!kanonmönster!
skjortan går inte av för hackor den heller. det är ju inte det lättaste att blanda stretchiga material med stummma men du ser ut att lyckats så bra! har just klippt/ritat ett mönster till en liten kjol...vi får väl se hur det slutar. =0)
hoppas allt är så bra som det kan vara! tänker på dig!
trevlig helg!
kram

od Andulky sa...

Det blev jättefint!!

Mallaching sa...

Vilket superset! Nu blev jag åxå sugen (igen ;)) men ja måste sy klart lite beställningar först bara.....

Anna-Snoddas sa...

Superfint! :) Hoppas allt är bra med er!

Katharina sa...

Väldigt tjusigt! Det liksom påminner om att det är ljusare tider på väg, även om det är svårt att tro när man kollar ut just nu.

Ta hand om er!

Doris_Assar sa...

Verkligen jättefint! Färgerna passar så bra ihop! :-)

OttoPippi sa...

Men ujjj så snyggt!!! Verkligen lyckat! Själv undrar jag om ikea har kvar tyget..... :-) :-)

Errajka sa...

Oj oj oj! Så himla snyggt. Såååå himla snyggt. Jätte snygga brallor, måste prova göra :) Jättefint tyg till tröjan!

kilje sa...

Jag tycker att det är så svårt att sy kläder till små killar. Klänningar är liksom lättare,,men nu fick jag en idé, Imorgon bär det av till IKEA ´för att inandla påslakan! Tack

Helena sa...

Jättefint! Undrar hur det är med er och hoppas att allt går bra!

Doris_Assar sa...

Bara kikar in och hoppas att allt går bra för er. Kram

Pyssellycka sa...

Jättefin skjortblus och snygga brallor! Fint med den röda tråden på jeansen.

Strumpetossa sa...

Vad fint och vilken härlig färgkombination!