tisdag 20 januari 2009

Svårt att hålla sig undan

Trots att jag i det senaste inlägget skrev att det inte skulle bli mycket sytt och därmed tog lite ledigt från bloggandet och syandet så är det svårt att hålla sig. Det är ju ändå så att när jag sitter och syr så blir det lite som meditiation. Man släpper alla tankar på allt runt omkring och har bara tyget och maskinen för ögonen. Så i dessa tider när man oroar sig för det som komma skall så är det nu jag behöver min hobby som mest. Och när man släpper alla prestationer och beställningar och bara slappnar av och syr när lusten kommer till en så, konstigt nog, blir det plötsligt en massa gjort.

Sydde ett par matchande byxor till tröjorna i förra inlägget. Ett par pösbrallor i brun manchester med brun mudd i midjan och resår runt bensluten.
De passar prima på sonen, även om jag var tvungen att sy om de ett par gånger. Hade klippt de alldeles för stora till att börja med, men hellre det än för små, så det vara bara att sy in några gånger innan de passade.

Tyg: Brun manchester och brun mudd från stoff och stil.
Mönster: Eget.

Vill passa på att tacka för alla uppmuntrande kommentarer i förra inlägget. Känns skönt att ni finns där, trots att jag inte vet vilka ni är :)
Så, trots detta inlägg så har jag fortfarande officiellt semester tills operationen och läkningsprocessen är över. På återseende!


5 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Skönt att få gå in i sin egen värld ibland! Jättesnygga brallor! Kram!

Doris_Assar sa...

Håller med, att sy är som terapi för mig! Finns inget mer avslappnande när barnen somnat :-)
Snygga byxor!

prickig design sa...

vilket fint set! det är skönt att bara få vara själv med sina projekt ibland, det går inte att komma ifrån att det är så.
ha det så bra och stort lycka till!
på återseende! kram

Lilla Gryn sa...

Jag vet precis hur du menar. Jag får ofta samma känsla. Måste jag så förvinner lusten lite på nåt sätt. Men om jag inte vet alls vad jag ska göra kan de mesta knasiga saker ta form och det är ju det som är så roligt med att skapa, att få vara kreativ och lite hänmingslös.
Jättefint set till sonen också måste jag säga. Me like raglan... =)

OttoPippi sa...

Ja så lustigt det kan vara! Vad skönt att bara sy när man vill och inte när man måste!!!

Snyggt set!