fredag 28 november 2008

Bubben är tillbaka!

Välkomna tillbaka till bloggen, som fått lite nytt utseende.
Nu är jag äntligen igång igen efter en evighets lång väntan på min symaskin som varit på spa i 10 dagar. Nu är hon hemma igen och står tryggt på sin plats.
Trots att hela familjen är sjuk och jag borde egentligen vara sängliggande kunde jag inte hålla mig ifrån att sy lite lite grann..
Det blev ett UFO som äntligen blev klart och nu kommer att kunna användas.
Första gången jag sydde något i kanintyget. Det har legat här ett tag på hyllan. Jag har aldrig fått inspiration till att sy något med det. Men när det blev kallare väder och sonen behövde kläder att ha på sig under overallen så blev det klippt.

Tajts och raglantröja båda från meedom. Tröjan är lite ändringar gjort på, tajtsen är helt efter mönstret men kortade benen och klippte av lite i midjan och satte muddar på. (Antar att de inte blev helt efter mönstret då).

Kaninerna från JNY design, brun interlock från mjuka tyger och muddar från SoS.

2 kommentarer:

prickig design sa...

Härligt set!Kaninerna är ju så härliga att sy i. Krya på er!!Trevlig helg!

Lallis/Helene sa...

Vad kul att overlocken är tillbaks! Då kan du sy så det ryker :) Fint set av kanintyget, själv har jag av någon konstig anledning inte skaffat kanintyget och nu är det ju slut:( Krya på er!