tisdag 18 november 2008

Tack för era uppmuntrande kommentarer i förra inlägget. 7-10 dagar är ju inte så lång tid egentligen och som några av er skrev, nu får jag ägna den tiden åt att klippa och rita av mönster.
Men helt kunde jag inte hålla mig ifrån att sy. Min gamla maskin har ju funkat ypperligt tidigare innan jag skaffade mig en overlock så slängde ihop ett par byxor till min son. (Men det blir verkligen inte samma resultat som det blir med overlocken så det kändes inte lika kul.)


Prövade ett nytt byxmönster som jag ritat själv med lite mera pös nertill. Sonen sover middag nu, men så fort han vaknar ska jag prova de. De är sydda av samma röda interlock som luvtröjan jag sytt till honom tidigare. Tänkte de skulle matcha lite.
Ser nu att byxorna ligger lite konstigt så det är bara på ena benet man ser pösigheten, men ja, ni fattar :)

2 kommentarer:

Marie Frost sa...

Jadå, jag fattar! :) Tycker kombinationen rött och svart är så fin!

Erica sa...

Marie: har du ingen blogg som man kan kolla lite i?
Byxorna är egentligen röda och bruna :)