söndag 16 november 2008

Overlocken

Som jag skrivit tidigare har jag blivit med en overlock och nu har jag äntligen sytt klart något med den. Det blev en beställning på två elefanttröjor som blev först ut.
Det är en återkommande kund som beställt dessa och jag tror nog hon kommer märka skillnaden på sömmarna. Titta bara så fint det blev! Ser ju köpt ut :)
Tyvärr har jag råkat förstöra kniven. Det var en nål som lyckades ta sig förbi mitt synfält och som fastnade i kniven! Ska lämna in den i morgon, tänkte låta den får en service genomgång också när jag ändå håller på. Antar att det är ett nybörjar misstag. Är så van vid den gamla maskinen att jag glömde bort mig för några sekunder. Tur i oturen var ju att jag hunnit sy klart beställningen!
Synd att jag måste lämna ifrån mig maskinen nu när jag blivit förälskad. Men men..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser så fina ut!! Ja, jag kommer säkert bli nöjd!! och kommer tillbax igen?? Det kommer jag göra :) Du kollar väl min blogg?
http://mellakaramell.wordpress.com/

Anna-Snoddas sa...

Fina tröjor! Visst är det härligt att det går så fort och blir så snyggt?! Va trist med kniven! Hoppas att du får tillbaks den snabbt!

Lallis/Helene sa...

Vilka fina tröjor! Visst är det underbart med overlock, går ju så snabbt och blir snyggt. Vilken otur med kniven, men det är nog nybörjarmisstag att man glömmer ta bort nålar. Hoppas det går snabbt att fixa.

Helena sa...

Jättefina tröjor! Vilken otur med kniven.