torsdag 13 november 2008

Luvtröjor

Har börjat märka en tendens hos mig själv. När jag syr något nytt så syr jag ofta flera stycken samma på en gång.
Denna gång blev det luvtröjor i olika färger med luvan fodrat i olika retrotyger. Gillar verkligen dessa tröjor.
Den röda fick min son, han har redan använt den, hann inte ta bild på den. Så på bilderna är den smutsig och skrynklig, men ni ser ju i allafall hur den ser ut.
Den turkosa ska en av mina närmaste vänners son få. De vet inte om det ännu så hoppas de blir glada.
Den bruna har jag inte bestämt än hur jag ska göra med. Kanske jag ger den till min son eller så lägger jag ut den till försäljning. Vi får se.
Röd interlock från mjuka tyger, vilka förövrigt har supersnabb leverans, Uggletyg från jofotex och bruna muddar stoff och stil.

Turkos interlock mjuka tyger, bruna elefanter jofotex och vita muddar stoff och stil.

Brun interlock mjuka tyger, landskapstyg jofotex och röda muddar stoff och stil.
Mönstret har jag utgått ifrån meedoms form 1 ranglan. Men ändrat en hel del.



8 kommentarer:

LinSar sa...

Åhh va fina allihopa va.

Anna-Snoddas sa...

Helt underbara, den bruna var ju ursnygg!

Lallis/Helene sa...

Jättefina allihop! Vilka snygga sprund du gör.

Marie Frost sa...

Jättefina!

Hur tycker du att mjukatygers interlock är? Tunn/kraftig, stretchig?

prickig design sa...

Jätte fina! Blir mer och mer nervös för vad jag ska kunna hitta på till dig. Du är ju super duktig...!Får lite prestationsångest när jag ser hur bra alla syr som jag ska PIF:a till....

Katharina sa...

Åh så fina! Att du har för vana att sy flera på en gång spelar väl ingen roll när det är så här snygga grejer. Själv försöker jag samla mod till att sy första tröjan...

Undrar också hur interlocken från mjuka tyger är. Är du nöjd?

Erica sa...

Tack så mycket för alla fina kommentarer!
Helene: sprunden har jag tränat hårt inför, läst på internet och riktigt pluggat innan jag vågade sy mitt första. Men än tycker jag inte att de blir perfekta men helt dugliga!

Marie och Katharina: Mjuka tygers interlock tycker jag är super. Först när jag fick det tyckte jag att det var lite väl sladdrigt, men sen när jag började sy i det ändrades min åsikt. När tröjorna blev klara så blev de så mjuka och goa. Kan bara rekommendera tyget!

Syster Blå: Nej, det behöver du verkligen inte ha! Du är ju super själv. Det var ju därför jag anmälde mig till din P.I.F. Äntligen såg jag chansen att få något som du sytt :)

Katharina (igen): det är bara att köra på. Det kommer säkert gå jättebra, och om det inte gör det så vet du bättre tills nästa tröja du ger dig på!

OttoPippi sa...

Jättecoola allihop!!