lördag 1 november 2008

Underbara barn

Måste bara få berätta vad som hände idag när jag var på Underbara barn mässan här i Stockholm.
Min son hade på sig den här idag. Två kvinnor kommer fram och säger att han har fina kläder på sig och undrar vart jag hade köpt den.
- oh tycker ni? Vad roligt, jag har nämligen sytt de själv. Svarar jag, stolt som en tupp givetvis.
-Jaha. Du borde sälja de.
-Ja, kanske det. svarar jag!

Vilket pucko man är va?! Där hade man världens chans att marknadsföra sig själv lite grann, istället svarar man kanske det och sen går därifrån. Usch, jag är alldeles för mesig.

Men lite roligt var det ju ändå att de tyckte den var så fin att de till och med frågade var jag hade köpt den :)

8 kommentarer:

prickig design sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
prickig design sa...

Vad kul med sådan uppmärksamhet!Du får väl tänka så att det säkert va två medvetna kvinnor inom barnkläder också, så då kan du stäcka ännu mer på ryggen! Något som har hjälpt mig (att "sälja in" me&i) är visitkort. Jättesmidigt att ta fram och ge istället för att stå och "promota" sig själv. Då kan de kolla på din blogg om de är intresserade.
Coola brallor i det tidigare inlägget!=0)

lilla hjärtat sa...

Va kul att få höra att man borde sälja sina saker...Du ska verkligen sträcka på dig, för de är jättefina.

prickig design sa...

Ja, det måste man alltid ha... Man kan ha nytta utav dom när man minst anar det.Vill du vara med på min pif?

Erica sa...

Syster Blå:¨
Det där med visitkort är onekligen bra. Jag har beställt från vista print och fick hem de i fredags. Typiskt va att jag inte tog med mig några. Från och med nu ska jag alltid ha några i väskan bara utifall..

Marie Frost sa...

Åh, visst är man sådär typiskt svensk i sådana lägen? Nej, ladda du väskan med visitkort, bums! Har precis hittat din blogg och det är jättefina saker alltihop ju!

Katharina sa...

Inte så konstigt egentligen, för jumpsuiten (eller vad den nu kallas) är underbar! Men man blir lätt paff, och "svensk" precis som marie skrev ovan.

Erica sa...

Marie och Katharina: Kul med lite nya som lämnar kommentarer. Välkomna hit!
Ja, det kasnke är något typiskt svenskt. Någon vidare försäljare av mig blir det nog aldrig :)
Lilla hjärtat: Visst var det kul, superkul. det kommer jag nog leva på läääänge :)