söndag 9 november 2008

Overlock

(Bilden är lånad från huskvarnas hemsida)

Jag har blivit med ny symaskin. En overlock. Huskylock 910.

På syfestivalen som jag besökte igår, fick jag möjlighet att prova huskylock 905. Den kändes jättebra och sen när jag kom hem hittade jag en 910 på blocket för halva nypriset. Nästan oanvänd!

Nu står den på sin nya plats inne i min syhörna och bara väntar på att jag ska få tid till att sätta mig ner och läsa igenom instruktionsboken och pröva mig fram. Superspännande tid framöver :)

6 kommentarer:

LinSar sa...

Grattis till ny kompis

Vindling sa...

Grattis! Har också beställt overlock nu efter syfestivalen. Längtar tills jag får hem den.

prickig design sa...

Så roligt!! Ha tålamod!=0)
Jag har inte haft så mycket tid och kärlek att dela med min nya vän som jag önskat så den har varit lite vrång mot mig. Men under förra veckan så tog jag mig lite tid och gav den lite omsorg, så jag tror att vi har något på g min coverstyle och jag... =0)

Vilken tur att du hittade en på bolocket och inom rimligt avstånd verkar det ju som eftersom den redan är på plats.Flyt!

Katharina sa...

Åh grattis! Själv har jag just fått en gammal Huskylock 550D, och den är jag förälskad i. Kan bara tänka hur du måste känna för din nyare maskin. Njut!

Erica sa...

tack så mycket för alla lyckönskningar..Ska verkligen bli spännande med den, tyvärr åker jag bort i morgon och bli borta ett dygn så den får vänta i några dagar på mig :)

Mimmi sa...

Grattis! Vilken lycka att hitta en likvärdig på blocket!