torsdag 11 december 2008

Beställning klar

Har inte bloggat på ett tag som ni kasnke har märkt. Inte för att jag legat på latsidan, utan för att jag sytt ihop en beställning som tog längre tid än vad jag räknat med.
Ibland tror jag att mina symaskiner lever sitt eget liv. I två dagar hade jag problem med overlocken. Hon gjorde bara en massa hoppstygn och jag bytte nålar, trädde om och trädde om men inget hjälpte. Jag höll bokstavligt talat på att bli galen. Men så helt plötsligt var det som att den ville vara snäll igen, helt plötsligt fungerade den som inget hade hänt. inte ett enda hoppstygn, sydde allt precis som jag ville ha det. Så snäll så snäll. Vet fortfarande inte varför den krånglade så i dagarna två! Inställningarna är de samma, tråden den samma trädd på samma vis.
Overlocken var nog bara arg för något jag sagt eller gjort :)
Men tillslut så blev de äntligen klara. Ni har sett de förr, jumpsuit och en luvtröja med retrougglor i luvan.
Kunden ville gärna ha en grön luvtröja. Måste säga att grön var inte min favoritfärg direkt, har nog inte sytt mycket i den färgen. Men då är det kul när det kommer kunder med egna idéer som kan kasta omkull ens egna föreställningar om vad som funkar och vad som är snyggt. För nu när tröjan är klar måste jag nog säga att Ja, grönt ÄR skönt! :)


5 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Dina jumpsuits är bara sååå snygga! Fina färger också! ;)

OttoPippi sa...

Lika fina som vanligt!!!

Katharina sa...

Håller med Anna-Snoddas. =) Dom är helläckra. Och sprunden! Satt och tänkte på dina sprund när jag sydde ett (mitt första) själv härom veckan. Du skrev att du hade läst på en massa innan du sydde sprunden - det var möjligtvis inte på någon "så här syr du snygga sprund"-sida på nätet som du vill dela med dig av?

Erica sa...

Anna och Ottopippi: Tack, era kommentarer värmer :)

Katharina:Jo, det var på nätet som jag hittade en sida om hur man gör. Ska leta upp den igen och lägga ut länken, annars kan jag visa hur jag gör steg för steg på nästa tröja som ska ha sprund. Har ingen sån på gång just nu men det kna jag väl ordna :) Uppföljning kommer..

Lilla Gryn sa...

Jättefina båda två. Jag håller med o att din modell av jumpsuit är fantastiskt fin.