fredag 12 december 2008

UFOn


Mitt syrum, eller ja hörna är nog rätt ord, har de senaste veckorna varit ett totalt kaos. Tyg på hyllor, bord och golv blandat med trådar nålar och saxar. Konstigt nog har jag ändå vetat var alla saker legat i röran. Men tillslut fick jag nog. När alla beställningar var klara för denna gång tog jag tag i det och städade upp.
Hittade en hel del UFOn som låg gömda under kaoset som under kvällen blivit klara.
Denna elefanttröja klippte jag ut starkt inspirerad av Lilla Gryns elefanttröja. Är himla nöjd faktiskt. Var inte så förtjust i de gula elefanterna men hon visade mig hur snygga de kan bli! (Fast hennes är snäppet finare med de fina blå ärmarna)
Tyg: Elefanter Jofotex, grön/vit randigt E-slöjd, röda muddar SoS.
Mönster: Grunden är meedoms raglan men har ändrat lite hit och dit.
ytterligare en jumpsuit har blivit klar. Den här har verkligen legat länge med alla delar utklippta, men av någon anledning blev den aldrig ihopsydd. Men nu är den äntligen klar. (Den saknar tryckknapparna, de är slut för tillfället)
Tyg: Grå/röd randiga från Calletex, mörkgråa muddar SoS.
Mönster: Det vanliga.
Bilderna blev verkligen dassiga, måste nog kolla upp vad som hänt med kameran. Färgerna är inte så bleka i verkligheten.
Måste säga att nu när UFO högen är klar, inte ett endaste litet plagg har jag kvar som är påbörjat, är det som en stor sten har lättat. Jag börjar verkligen på ny kula. Nya projekt väntar i ett nystädat syrum(hörna).


2 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Åhh, vad hedrad jag känner mig :-). Att inspirera så... och vad fin den blev, tröjan. Jag är helt såld på e-slöjd, helt otroligt fin kvalité och färger som håller i evighet.

prickig design sa...

Nu är jag tillbaka...
Måste få säga det igen: -Underbar jumsuit!