måndag 29 december 2008

Mera babyset

Skrev i ett tidigare inlägg om alla bebisar som gör sig redo för att möta denna värld. Som välkomstpresent har jag sytt lite babyset. Det första visade jag tidigare. Här kommer nästa två.
Sydd i bruna elefanter och brun/blått randigt tyg från ohlssons. Blev väldigt förtjust i tyget som jag först höll på att springa förbi i min desperata jakt efter en ny tygsax.
Men efter första tvätten så blev jag så besviken. De vita ränderna i tyget blev ljusblå. Tyget färgade av sig på sig själv. Ganska dålig kvalitet antar jag. Men när besviken lagt sig så kunde jag ändå se ett litet ljus i tunneln, tyget var ju fint ändå! :)
Nästa set behöver jag ju inte presentera tygerna i antar jag. Alla har ni sett de förr :)

Nu när mina första tre bodysar (bodies, eller hur stavar man?!?!) är sydda så kan jag nog konstatera att visst blir de fina, men jag är nog inte riktigt nöjd med mönstret ändå. Måste försöka hitta ett bättre, alternativt rita ett själv. Det är något som jag inte riktigt gillar, men kan inte säga exakt vad det är.
Men hoppas de nyanlända bebisarna gillar de iallafall :)



8 kommentarer:

prickig design sa...

tror absolut att de kommer gå hem!! de ser jättefina ut i alla fall!

Doris_Assar sa...

Fint! Är massa bebisar på väg i min omgivning så jag ska också sy bebis-set på löpande band i vår! ;-) Muddisar är ju det bästa till så små :-)

Anna-Snoddas sa...

Jättesöta! Det randiga tyget gillade jag också! :)

Anonym sa...

Tack för den fina dressen=)

Annelie sa...

Hej! Tycker du gör fina grejer, så när jag fick en utmärkelse o därmed chansen att länka 7 bloggar så ville jag ta med din blogg. Hoppas det var ok?

Lilla Gryn sa...

Jag gillar din blogg och läser den gärna. Så därför har jag länkat till den och ger den/dig samtidigt en Award, hoppas det är ok med dig!!

God fortsättning!!

Katharina sa...

Väldigt fina! Det randiga tyget var ju jättefint.

Lollo sa...

Jättefina! Så söta kaniner