fredag 26 december 2008

Ringsjal

Med en son som är i mitt i separationsfasen och när det bara är mamma som duger så blir det ganska lätt jobbigt när man inte får göra något annat än att bära på sonen. (Även om det är väldigt mysigt också!)
När sonen var yngre använde vi en babybjörn, men i takt med att han växte och blev tyngre så kändes den mindre och mindre bra. Sen dess har vi inte haft något att bära honom i. Men nu när vi hamnade i denna fas så blev behovet stort igen. Tog tag i saken och sydde mig en ringsjal. Måste vara det enklaste man kan sy faktiskt. Bara ett avlångt tygstycke som man fållar kanterna på och syr fast två ringar i ena änden, sen är det klart!

Jag använde ikeas tyg Lenda, som är lite sådär strechigt på diagonalen som ett tyg till en ringsjal bör vara. Tyvärr var det bara den tråkiga beiga färgen som fanns inne när jag var där. Tänkte först att jag skulle färga det, men struntade i det tillslut.
Ringarna köpte jag här. Beskrivningen till sajlen hittade jag här.

6 kommentarer:

prickig design sa...

smidigt!saker kan vara så enkla...bara man tar tag i dom!=0)
han ser ut att sitta fint i den!

OttoPippi sa...

Schysst!! :-)

Helena sa...

Ser mysigt ut!

Doris_Assar sa...

Mysigt med sjal!

Självklart får du lägga till mig! Det har jag inte ens tänkt på. Kanske måste man fråga de man lägger till i sin blogglista? Jag är lite bloggar-rookie ;-)
Kan jag lägga till din blogg också? :-)

á Yeliqa sa...

Så mysigt det ser ut att vara. Sonen verkar sitta jättebra i sjalen:)

od Andulky sa...

Mysigt!! Jag bär också jättemycket! Kan tipsa om att sy en Mei Tai, älskar att bära i dem!