måndag 1 december 2008

Jumpsuit a´la Bubben

Jag betar av Ufo högen som har växt till sig.
Nu blev det ytterligare en jumpsuit som får se dagens ljus. Jag förstår inte varför den inte blev klar tidigare för jag är väldigt nöjd med den, en av favoriterna.
Som alla ser är det landskapstyget som blivit tillklippt. Faktiskt det första plagg jag syr i det tyget. Tidigare har jag bara fodrat en luva med det.
Det är väldigt fint och funderar på att sy en jumpsuit till min son i samma tyg. Denna är i storlek 62 så den blir nog lite väl liten :)


Här är en närbild på sprundet, som jag börjar bli helt okej på att sy nu. Har ju sytt en del vid det här laget. Landskapstyget går även igen inne i luvan.

Tyg: Lanskapstyg från jofotex, bruna och röda muddar SoS, röd interlock mjuka tyger.
Mönster: Mitt eget.



16 kommentarer:

prickig design sa...

Så fin!!!
Härligt mönster du fått till!!

LinSar sa...

Förstår om du blev nöjd för den va verkligen härlig

Erica sa...

oj så snabba ni var på att skriva.

Syster Blå: Du är en klippa. Alltid först, eller oftast iallafall, med att kommentera och alltid så positivt :)

Linsar: Tackar. :)

lilla hjärtat sa...

Oj, vilken fin. Håller med om mönstret ser jätte bra ut.

Katharina sa...

Tjusig! Muddarna i bensluten, är de också gjorda av interlocken från mjukatyger?

Erica sa...

Katharina: Nej, där missade jag att skriva.. De är också från SoS.

Lilla hjärtat: tack!

Anna-Snoddas sa...

Jättefin! Härlig kombination!

Lallis/Helene sa...

Jättefin! Gillar verkligen modellen, sprundet har du fått till lika snyggt som tidigare.

prickig design sa...

Måste bara berätta att min kompis kommenterade din fina jumpsuit idag... Hon hade kollat runt lite på mina länkar och tyckte att den va sååå snygg! Ville bara att du skulle veta det!;o)

florin design sa...

ÅHHHH!!!!!!! FIN!!!!!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hej super fina tröjor! Ledsen för att allt blev så drygt!!! Jag e sååå nöjd!!!Du hade dock inte behövt att skicka 15:-
Ha det gott!
Linda

Anonym sa...

Hej=) Va kul att du titta in=) Jag kollar din sida flitigt så det e givet att jag ska bli prenumerant!! O denna tröjan e sååå fin! Du vet att du kan prenumerera på min blogg mä?
Ha en go vecka!!Du e sjukt duktig på det du gör o jag e supernöjd med mina kläder från dig=)
Linda

kaoz sa...

så fin!!!! Herlig mønster, og stilig med rødt til landskapstøyet :)

Helena sa...

Jättesnygg jumpsuit!

Bustråden sa...

Den blev jättefin, fin kombination av tyger och fin modell!