måndag 2 november 2009

Dagiskläder

När äldste sonen skulle börja på dagis (förskola heter det visst..) efter sommaren så fanns det inga bra dagiskläder för honom att ha på sig. Sommaren var så varm (kan bero på att jag var höggravid och konstant svettig) att inga långärmade tröjor eller byxor fanns i hans storlek i garderoben när hösten väl kom. Jag fick order från sambon att sätta mig vid maskinen och sy kläder åt honom. Lekvänliga mjuka kläder passar bra på dagis tycker jag. Blev tre set.





Mönster: Tröjorna är sydda i Meedoms form 1 raglan mönster. Byxorna är ursprungligen Meedoms form 1 men med en hel del ändringar så det är inte mycket kvar från grundmönstret.

Tyg: Bruna och röda ugglor från jofotex, bruna elefanter också jofotex. Blå/vit/brun randiga tyger kommer från ohlssons. Röd/orange tyget är trikå-Evas. Röd/vit randiga tyget E-slöjd. Brun velour från Sundbybergs textil. Alla muddar från Stoff och Stil.

Kläderna har redan blivit väl använda, och snart för små. Borde ha sytt de i en storlek större, i vilket fall tröjorna, då de nästan var för små vid premiären.


3 kommentarer:

Lallis/Helene sa...

Jättefina set allihop! Gillar verkligen din modell på byxor!

prickig design sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
prickig design sa...

det är jag som skrivit tidigare och tagit bort...skrev på fel ställe.

Vilka fina set!