lördag 7 november 2009

Syskonmatchning..

Kunde inte motstå att sy syskonmatchande kläder till mina små killar fastän att jag egentligen tycker det är lite töntigt. Nu när jag blivit välsignad med två underbart fina pojkar så var jag bara tvungen.
Först ut är ett set till Lillebror. Omlotthoodie och vanliga muddbrallor.

Sen blev det en vanlig hoodie till storebror med matchande muddbrallor med fuskfickor.




Mönster: Alla mönster är ursprungligen från Meedom, men jag har gjort flertalet ändringar så det är inte mycket kvar av grundmönstret.

Tyg: Brun velour från ohlssons. Kunde inte motstå det när jag sprang på det. Har sparat det ett bra tag nu för ville sy något speciellt av det. Helt underbar brun nyans och underbart gosig kvalitét.
Turkos mudd från Stoff och Stil.

Så här mitt i hösten och mörkret känns det helt rätt att sy i velour igen. Det var ett tag sen så hade glömt hur jobbigt det är att sy med tyg som gärna krullar sig. Och det var så länge sen jag sydde luvor att jag kom på när allt var ihopsytt att jag glömt fodra luvan. Gillar egentligen inte alls att ha råa luvor på insidan och hade planerat fodra med JNYs beiga/bruna kanintyg, men så blev det inte. Är lite sur för det, men inte tillräckligt för att orka sprätta upp.

Skulle vilja bjuda på lite live bilder men storebror sover och lillebror har sin vakna kvällstimme och gosar med pappa. Få se om det kommer någon i morgon.
Update: Nu vet jag vart jag fick iden om att det skulle vara snyggt med JNYs beiga kaniner som foder i luvan.. Ibland har man sett något som fastnar i skallen utan att man vet vart det kommer ifrån. Jag har ju nästan kopierat Od andulkys kläder rakt av :) Så det kan bli.

8 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Supersnyggt! :)

Helena sa...

Vilka jättefina set! Vad roligt att sy så smått!

Fangoria sa...

Superfina set!

Fia sa...

Harligt fina! Ser gosiga ut.

prickig design sa...

Vilken härlig syskonmatchning! Gillar dina brallor till den stora killen skarpt! De ser super gosig ut.

od Andulky sa...

Underbart fint! Det är ju en av de finaste färgkombinationerna, så vi är nog inte ensamma :-). En sån liten sötnos också!!

jenny sa...

Det blir så snyggt med fuskfickor på dessa muddbrallor. Jättefin matchning.
-jenny-

Marika sa...

Men så fantastiskt fint!!