lördag 21 november 2009

GRRRR..

Ibland är det verkligen som att gudarna, om det finns några, verkligen inte vill att jag ska sy. Ikväll var en sån kväll. Allt som kan gå fel gick fel. Jag förstörde en klänning där jag gjort en applikation och som nästan var helt klar, men så klantar jag till det med kantbanden i armöppningarna så nu ligger den i min fd obefintliga UFO hög! Sprättare har jag tre stycken men inte en enda kunde jag finna när jag behövde en under kvällen. Sen lyckades jag med att ha sönder två tvillingnålar. När jag skulle sy på Cover Pron gick ena tråden av hela tiden.
Ett set lyckades jag få ihop trots allt. Helt nöjd är jag inte, men eftersom det är till min son så får det helt enkelt duga.

Ytterligare ett set att ha under overallen nu i vinter.
Tyg: Nattågen från Jofotex, vit muddväv från Stoff och Stil. Orange muddväv från Dollys på odenplan i Stockholm.
Mönster: Alla från Meedom, med lite ändringar på tröjan.
När jag sen som pricken på I:et tappade hela nålasken och alla nålar låg utspridda över hela golvet fick jag helt enkelt acceptera att det var inte min sykväll ikväll, så nu går jag och lägger mig och hoppas på bättre lycka imorgon!
Är det förresten någon som vet nån blogg där det sys vuxenkläder? Eller någon som kan tipsa om en bok med bra basmönster?

6 kommentarer:

FridoLi sa...

Såna kvällar är inte roliga! Då är det bättre att lägga ner och fortsätta i morgon med ny energi i stället. Men tågsetet blev jättefint!! :-)

od Andulky sa...

Tycker setet blev underbart!
Vuxenmönster är jag tyvärr dålig på.

Lollo sa...

Harligt tyg

Anna-Snoddas sa...

Hu..sådana dagar är inge roliga! Men snyggt blev det iaf. :) Kan ju tipsa dig om magnetisk "nåldyna". JAg har använt några av Svenska mönsters mönster, de är jättebra men dyra!

Äppel Päppel sa...

Usch vad jag känner igen mig! Det är verkligen urtrist! Ändå är det ju svårt att liksom ge sig och bara gå därifrån...men det är väl det bästa att göra i såna lägen! Fint blev det i alla fall!

Doris_Assar sa...

Blev ju jättebra!!

Ang mudd; jag tycker den billiga (79:-) mudden från Ohlsons är helt Ok. Den dyra är sämre tycker jag?
Dock är den inte lika bra som Stoff och Stil var, men nu har ju Stoff och stil blivit sämre (men jag har hört att de ska återgå till den gamla bra sorten igen snart ) Hahaa, hängde du med? ;-)