onsdag 4 november 2009

Omlotthoodie med och utan luva

Har för första gången gett mig på att pröva sy en omlotthoodie. Har sett alla sygga omlotthoodies som finns förevigade på bild i sybloggsvärlden, men aldrig gett mig på det. Det har helt enkelt varit kantbanden som gjort att jag dragit mig för det. Gillar inte kantband alls. Har länge funderat på att köpa en kantbandare till min Janome Cover Pro, men det har aldrig blivit av, men kanske borde ta och göra det så man kan sy lite flera omlottisar.
Här prövade jag att sy en utan luva, men tyckte att den blev lite stor i halsen.

Så då provade jag att sy en med luva och så såg det mycket bättre ut tycker jag.



Eftersom jag bara skulle prova att sy en hoodie innan jag gav mig på att sy en i det tyget jag tänkt mig från början så tog jag ett av tygerna som jag gillar lite mindre. Dessa gula elefanter har jag ganska mycket kvar av, lite mindre nu, och har svårt att tycka om det. Men varje gång jag syr något plagg i det så gillar jag tyget faktiskt. Är nog när jag ser det i en större mängd som det blir för mycket gult, tror jag.
Mönster: Utgick från Meedoms raglanmönster form 1.
Tyg: Gula elefanter från jofotex, som för övrigt nyss öppnat en webbutik!
Vit muddväv från stoff och stil.
Övrigt: Vaccinerade mig igår mot svininfluensan och idag ömmar det i hela armen, var svårt att sy.


8 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jättefina! :)

Vindling sa...

Mycket fina plagg :)

Doris_Assar sa...

Jättefina! Kul att ha dig tillbaka i bloggsvängen! Hoppas allt är bra med familjen! :-)

Helena sa...

Jättefina! Vad kul att se att du är tillbaks och stort grattis till nya familjemedlemmen! :)

Sara sa...

Åh vad jag önskar att jag också kan sy när jag ser dina fina kläder.

Lollo sa...

Jattefina!

JuMel sa...

Jätte fina! Är oxå så sugen på att sy en hoodie, får väl se om jag törs?!:)

Bina sa...

Hej! Hittade hit. Har alldeles precis börjat sy och kan inte speciellt mycket. Jag tyckte det här tyget var superfint. Om du fortfarande inte tycker om det kan du väl fundera på om du vill sälja det till mig?