torsdag 26 november 2009

Triss i klänningar..

Tillslut så fann jag äntligen en av tre sprättare och klänningen jag höll på med på helveteskvällen kunde äntligen bli klar. Då var inte applikationen gjord i onödan, och min obefintliga UFO hög blev obefintlig igen.
De andra två klänningarna lät jag tyget tala för sig själv och gjorde de bara enkla neutrala. Tygerna är så fina så tycker det blir bäst så.
Den rosa/bruna fick en stjärna i brunt, tjejen som ska få den är en riktigt liten stjärna hon :)


Tyg: Gröna elefanter Jofotex. Blå apor och lejon från JNY. Rosa/brun radinga från e-slöjd. Alla kantband gjorda av muddväv från stoff och stil.
Mönster: Ett ottobre mönster från 2008. Minns inte vilket av numren.
Övrigt: Bloggar på vår bärbara dator då musen till den stationära har gått sönder, igen! Vad irriterad man blir när datorn är bara lite lite mer långsam än vad man är van vid! Vad bortskämd man är egentligen. Annat var det ju när man själv gick i skolan och datorerna tog väldigt lång tid på sig. Inte blev man irriterad på de då inte. Men nu stressar jag upp mig om det bara tar några sekunder längre tid.. hm..
Övrigt 2: Var väldigt länge sen jag sydde klänningar. Sist var de här som jag sydde i början av min barnklädes sömnads karriär ;) Med två söner i huset och inte en enda dotter så har det inte blivit så mycket traditionella tjejkläder. Men attans det är kul att sy klänningar, och vilka oändliga variationer det finns. När jag sydde dessa kom massa andra ideér upp om olika klänningar jag skulle vilja sy. Naimas design är en blogg där det görs väldans fina klänningar! Om jag hade en dotter skulle jag vilja sy som hon!

3 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jättefina! Tycker också att det är sååå kul att sy klänningar, det blir väl så när man har söner! :)

Lollo sa...

Vilket tålamod du har!

Malin o. Ante sa...

TACK vännen för den fina klänningen!! Blev ju extra stolt när jag hade läst texten här innan om min lilla "stjärna" :-)
Kort kommer snart - hade såklart slut på batterier idag när jag skulle knäppa kort :-(