torsdag 7 augusti 2008

Klänningar


Förklädesklänningen ur baby cool la jag ner. Fick inte alls ihop den och den såg bara skev och konstig ut.
Däremot sydde jag tre klänningar där mönstret är taget ur nyaste ottobre.
De orangea var först ut, där fattade jag inte hur man gjorde med snedslån så den blev skitdålig, rent ut sagt.
Den blå/gröna var näst och den blev mycket bättre.
Den röda gjorde jag sist och den blev väldigt bra förutom att jag hade stuckit mig på en nål när jag nålade fast sendslån men märkte det inte själv så det blev en massa röda prickar längs med den på bakstycket. Men bara att tvätta!
Alla tre saknar fortfarande knappar i axlebanden. Egentligen ska det vara tryckknappar men de har jag inte vågat mig på ännu så det får bli gamla hederliga.
Tyg: alla från ikea
Mönster: Ottobre 3/2008

4 kommentarer:

prickig design sa...

Oj, vad många du hunnit med! Kul!Pröva med tryckknappar. Det är nästan smidigare än att sitta och sy i knappar och göra knapphål. Måste väl dock förstärka lite där du ska sätta dom. De ser fina ut i alla fall tycker jag!!=0)

Unknown sa...

känner att jag måste kila förbi IKEA imorgon;)
//erika

Erica sa...

ikea är super! :)

Lollo sa...

Jättesöta