onsdag 6 augusti 2008

Baby cool

Antar att jag inte har några besökare ännu, men tänkte ändå slänga ut en fråga ifall någon tittar förbi och kanske känner sig snäll nog att svara..

Jag har införskaffat mig boken baby cool och tänkte försöka ge mig på förklädesklänningen. Har klippt ur delarna i tyget jag tänkt använda. Bakstycket gjorde jag till ett och tänkte istället ha ett sprund därbak med knytband.
Men när jag tittar på delarna jag klippt ut verkar klänningen bli så himla bred. Är det synvilla eller är det en väldigt bred modell?

4 kommentarer:

Gekko sa...

Det är en bred modell och framför allt är bakstycket bredare än framstycket om jag minns rätt.
Sen är alla kläderna i boken sjukt stora i storlekarna, kan vara bra att veta!

recoll sa...

Vad kul att du börjat att sy. När det gäller Baby Cools mönster så kan jag bara hålla med gekko. Storlekarna är verkligen stora. Lycka till med "syandet"

Erica sa...

Åh, tackar för svar!!
Ja, det kan ju vara bra att veta att storlekarna är stora. Ska sy ihop klänningen nu och se vad det blir av den :)

Anonym sa...

Håller med de andra - Baby cool klänningen är väldigt bred. I senaste numret av Ottobre finns en klänning som knäpps på axlarna med tryckknappar men somi övrigt påminner om en förklädesklänning, och den modellen har bra passform och finns från storlek 62. Du kan bläddra i deras tidningar på deras hemsida.
Lycka till med sömnaden!