onsdag 20 augusti 2008

Turkost set

Denna gång har jag verkligen överträffat mina förväntningar på mig själv. Är så nöjd med detta set, byxor och luvtröja, att jag nog aldrig kommer våga använda det på min son :)
Har nog aldrig sytt något som jag blivit så nöjd med!
Mönster: Kofta från boken "Sy till småbarnen" som jag har ändrat en hel del på. Det är ju ingen kofta längre som ni kan se :)
Tyg: Turkos velour från stoff och stil, vit muddväv från samma ställe.
Sydde med min nya tvillingnål på den vita muddväven som kantar luva och oj! Så fint det blev. Tvillingnålen är nog min nya bästa vän.


6 kommentarer:

prickig design sa...

Jättefint!! Modigt av dig!;o)
Fattade du ngt av min beskrivning ang tryckknappar??

lilla hjärtat sa...

Vilket härligt set, förstår att du är nöjd. Fin turkos.

Erica sa...

syster blå: vår data har varit helknasig, därför har jag inte kommit åt kommentarerna och därför inte svarat på de heller. Men jo, jag förstod nog hur du menade men har inte provat själv. Men det kommer det med :) Skönt att jag har dig vid min sida som peppar :)

Lilla hjärtat: Åh tackar.. Velour är verkligen mysigt material.

prickig design sa...

Kan jag hjälpa till så är det bara kul. Lärorikt för mig också att repetera det jag gjort, det lär man sig bra på.

Vad bra att du förstod.... för när jag läser nu i efterhand gör jag nog nästan inte det själv!!=0)

Helena sa...

Verkligen jättefint set! Jag vågade inte heller sy med tvillingnål först :) Men det blir fint när man gör det och det är ju inte så krångligt egentligen.

Erica sa...

Helena: Tack! Det enda som är lite krångligt med tvillingnålen är att man måste byta nål. Inget som är svårt alls men bara jobbigt när man bara vill köra på :)