torsdag 7 augusti 2008

Byxor



Sydde mina allra första muddbyxor ikväll. Är ganska nöjd även om de ser väldigt trista ut på bilderna. Färgerna är finare i verkligheten. Det är mellanbeige manchester och brun muddväv som jag använt.
Har klippt sönder min sambos gamla byxor och gjort ett par nya till vår son, som tyvärr sover nu så jag kan inte prova de.
Är inte så nöjd med att de blev så smala nertill, alltså innan mudden börjar, så det måste fixas till till nästa par byxor, men annars var de lätta att sy.
Tyg: Gamla manchesterbyxor, brun muddväv från stoff och stil.
Mönster: Boken "sy enkla barnkläder" som jag lånat på biblioteket.
Så trist.. de var alldeles förstora :( Men om någon/några månader kanske.




7 kommentarer:

prickig design sa...

Tycker att de ser väldigt fin/bra ut! Jag är ju ingen expert... Sydde mina första för ca en månad sedan. =0)
Du lyxade till med fickor också, inte många som tar sig tid med det. //L

Erica sa...

tackar! Sambon min blev nöjd också så tror verkligen vår son kommer använda de. Men det beror ju givetvis hur de ser ut på :)
Kollade in dina första muddisar, jäklar vad snygga och vilket snyggt tyg. Själv ser jag fram emot att sy ett par i orangea strech frotten jag beställt men vågar inte klippa i det :)

prickig design sa...

Jag tycker att det är sååååå tråkigt att sy i tyg som jag vet att vi inte kommer ha användning för, därför klipper jag till i det tyget jag vill ha. Det blir så mycket roligare då tycker jag. Annars blir det ju bara en transportsträcka... Blir det fel så blir det, går ju oftast att rätta till. Men blir det bra så har man sparat in lite tid och man har ett plagg man kan använda. Klipp i frottén! ;0)

Erica sa...

ja så kan man ju faktiskt cokså tänkte.. ska nog våga mig på det i morgon! Nu är det nog försent och med risk att det då blir fel :)

LinSar sa...

Jätte fina byxor.Och klänningarna i förra inlägget går heller inte av för hackor.

prickig design sa...

Är det klippt??!=0)

Erica sa...

Jo, jag vågade tillslut :)