söndag 31 augusti 2008

Mössa



Håller på att sy en annan sak egentligen men så tog tråden slut i den färg jag behöver så det var bara att lägga ner det projektet tills ny tråd är införskaffad. Klippte till en mössa och sydde ihop istället. Min son har växt ur den orangea mössan jag sydde för nån månad sen så det blev en ny. För att mössan skulle bli lite roligare, och för att jag skulle få prova på applikationer, så fick han sitt namn på den.
Det gick bra att sy applikationer. Hade ingen textillim eller liknade hemma så tog karlssons klister och klistrade fast bokstäverna innan jag sydde,det gick lika bra det :)
Blev väldigt nöjd måste jag säga. Men eftersom han ligger och sover nu så har jag inte provat den än. Men den borde passa.

3 kommentarer:

Helena sa...

Snygg mössa! Kul med hela namnet skrivet. Jag hade funderingar på att göra det på min elefantmössa men gjorde det inte då men det lär nog bli fler mössor sydda så jag ska testa det på nästa.

Visst fungerar det bra att klista på applikationerna innan man syr, men det kanske man inte ska prata högt om att man gör, man ska väl egentligen använda vliesofix (heter det så?).

prickig design sa...

klister eller ej...? Fin blev den i alla fall!=0)

Erica sa...

Helena: Måste säga att det var du som gav mig inspirationen till det med din mössa :)

Nä, man kanske ska vara tyst om att man klistrar så inte sypolisen tar en :) Men om det funkar så hur fel kan det vara :)