lördag 9 augusti 2008

Muddisar..

Med peppning ifrån [Sy]ster Blå och med övningen jag fick ifrån de tidigare byxorna så tog jag mod till mig och vågade klippa i det fina orange strechfrottén jag beställt från Stoff och Stil. Och faktiskt, jag blev mycket nöjd med de här byxorna och de sitter prima på min son, om än lite för långa än. Men det är ju det som är så bra med muddar att man kan vika upp de och att pöset som blir är bara snyggt. Positivt är ju också att han kan ju ha de ett bra tag framöver. De växer gärna ur kläderna så snabbt annars.

Tyg: Orange strechfrotté och brun muddväv båda från Stoff och Stil.
Mönster: Byxor från "sy till småbarnen" Anita Gunnars. (Med lite ändringar)

(Vad frottén smular sig när man klipper i det. Fick städa hela lägenheten efter jag sytt dessa. Orangea småsmulor överallt!)

3 kommentarer:

recoll sa...

Hoppas det gick bra med mössan. När det gäller frottén kan jag bara hålla med, det blir verkligen tyg överallt.

Erica sa...

:) Med din beskrivning var det inga problem.

prickig design sa...

Snygga! Visst gick det där bra!Kul!