fredag 22 augusti 2008

Meedom form 2 nummer 2

Jag ger inte upp.. jakten på det perfekta byxmönstret fortsätter. Var tvungen att slänga ihop ett par byxor till nu under kvällen för jag blev så irriterad på de som jag sydde tidigare. Dessa är också sydda av Meedom form 2 mönstret men jag tog in lite på bredden upptill och de ser mycket bättre ut men ändå så nja.. Måste finnas bättre mönster än så här, men de får duga än så länge.
Tyg: Randig stretchjersey och muddväv från stoff och stil
Mönster: Meedom form 2 med lite ändringar.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Hej!
Kommer med lite tips om det är ok?
Jag hade åxå problem med att hitta det perfeka byxmönstret. Och jag har nog inte hittat nåt bra än, jag har ritat om en del mönster och kommit fram till detta; Meedoms form 1 är inte helt tokigt om man förkortar grenen en hel del om man ska ha mudd i midjan o gör benen lite rakare (inte såå insvängt nedtill i benen). Detta mönster funkar dock bara på stretchiga tyger. Meedoms mönster får man i regel ta en storlek mindre på än vad barnet har i köpekläder har jag märkt.
Annars har Ottobre 4/2007 ett ganska bra mönster, men även där får man minska lite på grenen om man ska ha mudd i midjan. Annars är det ett ganska OK mönster överlag!

Erica sa...

OH! Tackar för tipset, här ska det provas på en gång! Har fortfarande meedoms bok från biblioteket härhemma..