söndag 26 oktober 2008

Babyfilt

som jag skrivit tidigare så älskar jag det här tyget. Det är så otroligt fint. Ville sy något där jag kan bevara en stor bit och där alla djuren kom med. Något till min son, så att jag behåller en bit av detta fina tyg. För tillslut kommer det ju att ta slut.

Sydde en filt till honom. Det är verkligen något han behöver då han inte gillar att sova med täcke och nu börjar det ju bli så kallt att sova i bara pyjamas blir lite väl kyligt. Hoppas en filt passar honom bättre blir ju inte lika varmt som med ett täcke.
Baksidan i mjuk härlig brun velour.
Här ser man alla djuren. Åh det är så fint detta tyg!

(Bilden hamnade ju så klart upp och ner. Spelar ingen roll hur mkt jag än vrider på den för sen när blogger ska ha in den i inlägget vrider blogger den så här!!)

Djungeltyg från hemtex och velouren från sundbybergs textilcentrum.



4 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Haha...när jag klickade upp din sida och såg rubriken, tänkte jag precis på den filten! Har haft samma filt i tankarna ett tag men inte gjort någon! Helt underbar blev den!

Erica sa...

Anna: Ha ha. Vet att du är ett lika stort fan som jag är till detta tyg. Undrar om man kan misslyckas med något man tar sig an med det?! Du har ju sytt en hel del fint med det också..

Anna-Snoddas sa...

Nä det tror jag inte! Frågan är vad man ska hitta på nästa gång!? Tack ska du ha!

OttoPippi sa...

Håller med dig helt! Tyget är bara underbart och det passade bra som filt :-)