måndag 13 oktober 2008

Elefanter åt folket!

För drygt en vecka sedan damp det ner två stora paket i brevlådan. Äntligen var mina första elefanter här, så som jag har suktat efter de på era bloggar. Vågade inte riktigt klippa i de, men samlade mod i en vecka och har nu fått till två tröjor.

Den med gröna elefanter är nog min favorit. Det blev snyggt med de röda muddarna till.
(Tyvärr blev även den här bilden sned. Blir galen)
Röda elefanterna är nog mina favoriter, även om den gröna tröjan är snyggare, och med den turkosa mudden till blev de nog om möjligt lite finare. (Sambon tyckte att den här tröjan inte blev så bra. Turkos och rött passar inte ihop sa han. Men det tycker jag att det visst kan göra.)
Som vanligt har jag använt raglanmönstret där jag utgått från meedom men ändrat lite. Elefanter från Jofotex, vit interlock från Calletex och muddar stoff och stil.

4 kommentarer:

Helena sa...

Jättefina elefanttröjor! Det är verkligen svårt att säga vilken färg som är favorit. Jag tycker alla färgerna är lika fina! Jag tycker också att rött och turkost passar bra ihop!

OttoPippi sa...

Helläckra tygkombinationer du har fått ihop!! Snyggt!

Erica sa...

Helena och Otoopippi: Tackar så mycket! Är väldigt nöjd själv och var bara tvungen att sy tröjor i de andra två färgerna också, kommer bilder inom kort.

sygryn sa...

Jättefina kombinationer!! Jag har funderat en del på vilka färger jag ska kombinera det gröna med, rött var snyggt. Kanske kan orange vara fint också??