tisdag 21 oktober 2008

jumpsuit

När min son var nyfödd fick vi en jumpsuit från en kär vän på andra sidan atlanten. Den blev otroligt uppskattad och användes så flitigt att min son faktiskt lyckades slita ut den innan han vuxit ur den. Har letat och letat efter något liknade plagg i sverige men har bara hittat pyjamaser och det var ju inte riktigt det jag var ute efter, så nu har jag äntligen sytt en egen.

Den är sydd i lite tjockare trikå som kommer från E-slöjd. Brun/svart randig och bara brun till armar och luva.
Första gången jag faktiskt lyckades få till ett sprund. Har läst på olika sidor på internet hur man gör och riktigt pluggat innan jag vågade göra det på detta plagg, med risken att jag förstörde hela plagget. Men se, det gick ju bra.
Tryckknappar satte jag dit också. Är inte så van vid att använda det. Att sätta dit nio stycken gjorde mig så svettig att man kunde tro jag varit ute på ett löppass :)
En lossnade när jag skulle prova plagget på min son. Men inget tyg som gick sönder och det var bara till att sätta dit en ny.


(Han råkade tappa glaset precis när jag tog kortet, så tro inte han får leka med glasskärvor)

Han verkar trivas min son! Jag är så nöjd med denna, att den blev minst lika bra som den vi fått i present tidigare.

En fundering dock, vad heter egentligen sånna här typer av plagg?

9 kommentarer:

Katharina sa...

Åh vad fin! Den ser riktigt tjock och go ut, och luvan är ju så läcker!

lilla hjärtat sa...

Jättefin jumpsuit/lekdräkt har nog inte hört något annat namn. Fint med rött och brunt.

OttoPippi sa...

Jätte, jätte, jättefin!!! Jag kallar dem bodysuits men vet inte om det är rätt. Tänk att din lilla son faktiskt hunnit slita ut ett plagg!!! Det har inte mina gjort fast de är två :-) :-).

Jag skulle också pluggat på för sprundet! Det lönade det ju sig! Vilket resultat!!

Känner också så väl igen mig med svetten och tryckknapparna. Skitläskigt!!! Men sen jag skaffade min Prymtång känner jag mig BETDLIGT säkrare. Hur gör du??

Erica sa...

katharina: Åh vad kul att du skrev en kommentar! Alltid kul med nya folk :) Kul att du hittade hit!

Lilla hjärtat: tackar. Lekdräkt kasnke är det korrekta namnet..

Ottopippi: Ja, jag har också investerat i en prymtång, det går betydligt smidigare med en sån :)

prickig design sa...

Å vilken superfin!
Min overall (som jag kallar det=0) ) har inte fått knappar ännu, för jag har ingen prymtång så jag har inte vågat banka dit knappar ännu...nu är den väl för liten också!=0)
(kallar det för overall bara för att de jag säljer för me&i "heter" så...vet egentligen inte vad som är rätt, praktiska är dom i alla fall. Det bästa plagget att ha som extra plagg i väskan,både över och under del i ett! ) Låååååååångt!

Annelie sa...

Å vad snyggt sprund! Gu vad bra du är!

Helena sa...

Kan inte annat än att säga JÄTTEfin dräkt! Jag måste köpa mig en prymtång jag med. Det är ju vissa kläder som behöver knappar och jag drar mig för att sy de kläderna så det blir ju mest samma modeller man syr hela tiden.

Malin sa...

Superfin - en av mina favoriter som du gjort!! Och han passar verkligen jättebra i den också!!
Och som SysterBlå skrev - jättebra plagg att ha med som extra..

Tania sa...

Hej :)
Hvor er den fin!! Jeg du fortælle hvordan du sætter kantbånd rundt i hætten? Hvordan sætter du det fast på brystet? Det ligner at du har applikeret det på?