måndag 6 oktober 2008

Velour Set, igen.

Äntligen fick jag tid till att stilla min sylust lite grann. Det blev två velour set. Olika men ack så lika :)

Det här setet med brun kropp och rosa byxor är i storlek 80.
Detta set som är tvätom mot det andra är i storlek 74.
Den rosa och bruna velouren kommer från sundbybergs textilcentrum. Bruna muddar från stoff och stil.
Börjar kunna det här med att sy i velour nu. När jag sydde mitt första set så tyckte jag det var så svårt att sy när tyget bara rullade sig, men det är ju som med allt, ju mer man övar desto bättre blir man.

5 kommentarer:

prickig design sa...

Superfina!Vad du är duktig!

prickig design sa...

Ja,jag har lite svårt att få tiden att räcka till... Jag är ju mammaledig än, men det är ju inte direkt så att man är "ledig".Något mest hela tiden. =0)
Sedan är jag säljare för ett av våra största barnklädesmärke inom hemförsäljning så jag arbetar en del med det också. Förra veckan va jag ute 4 kvällar, och det tar faktiskt lite tid o energi. Ska iväg nu på en visning till "Lilla Hjärtat", faktiskt.Ha det gott!Kram

Helena sa...

Jättefina set!

sygryn sa...

Mysiga set! Velour är ju bara såå härligt, framförallt på hösten.

Anonym sa...

Har du några bra tips att ge hur man syr i velour? Vilka sömmar skall jag använda odyl? / M