fredag 17 oktober 2008

hängslebyxor

Fick besök av en kär vän igår. Med sig hade hon sin ettåriga son. Han hade på sig dessa brallor.
Hon hade varit på besök hos sin svärmor och letat igenom kartonger med massa kläder ifrån när hennes sambo var liten. Massa äkta 70-tals kläder. Jag lånade dessa brallor och ritade av de och sydde ett par till min son.
Blev inte riktigt nöjd, dels är tyget alldeles för slitet, ett påslakan från 70-talet. Dels så fodrade jag de för att min son skulle kunna ha de nu i vinter med följden att de blev lite för små. Lite väl tajt när han sitter ner.
Men kommer definitivt att sy fler.. Tänk er brun manchester eller nåt..
Positivt är väl att jag vändsydde dessa, första gången jag vändsyr något. Efter att ha lagt pannan i djupa veck några gånger så klurade de jag ut hur man gjorde. Och när man knäckte koden då var det ju inte så svårt. Man lär sig något nytt varje dag.

5 kommentarer:

prickig design sa...

Retro! Jätte coola! Skriv gärna tips ang att vändsy så ska jag försöka mig på det med. Trevlig helg!

Erica sa...

syster Blå: oj, jag är verkligen ingen som kan ge tips ang. att vändsy eftersom det var första gången. Kolla på Bloggen blomma åker vagn. Där förklarar hon utmärkt hur man vändsyr byxor. Det var där jag snegladepå hur man gör. TRevlig helg!!

Annelie sa...

Wow! Gu vad snygga! Både originalet o dina. Vad synd att det blev lite smått bara...

OttoPippi sa...

Snygga!! Bra jobbat med att vändsy!! Så där är det ju liote i början av et mönster att det kanske blir lite litet osv. Lycka till med din fortsatta utveckling av dessa supercoola byxor :-)

Helena sa...

Jättesnygga byxor!