onsdag 15 oktober 2008

Mer elefanter.

Jag blev så nöjd med elefanttröjorna jag tidigare bloggat om att jag var tvungen att sy två till de i de andra färgerna, och jag blev minst lika nöjd med de här.
Det är exakt samma tyger jag har använt som i tidigare inlägg och samma mönster.
Märker att min sylust bara blir större och större och min sons garderob nu är överfull. Dessa fyra tröjor med elefanter är egentligen överflödiga. Han har ju redan massor av tröjor. Är det så för er med? Är era barns garderober proppfulla? Vad gör ni med alla kläder som ni sytt men som egentligen inte behövs?
Jag kan verkligen tackar er alla som bloggar för att min syhobby har kommit tillbaka. Ni är verkligen en stor inspirationskälla och det är så roligt att få positiv kritik för det man syr. Att det finns andra som tycker det man gör blir fint. Som jag har skrivit tidigare är det ingen i min bekantskapkrets som syr, så det är ingen som riktigt förstår hur mycket arbete man lägger ner på ett plagg. Sen jag började blogga så känns allt så mycket roligare, som en stor cyber syjunta :)

5 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Ja du! Sonens garderob är mer än överfull! ;) Men som du säger så kan man ju inte låta bli! Jag har 2kompisar som har 6 månaders, så jag har sytt en del till dem, sen har jag också börjat sy storleken större till sonen, så han har att växa i!

Mimmi sa...

Jadu, sylusten är stor även här. Så stor så att jag börjat att marknadsföra mina sömnad och säljer en hel del. Planerar för tre julmarknader, en del försäljning till "mammgruppen" och skall nu börja marknadsföra/visa upp mina alster på en salong i Göteborg.

Annelie sa...

Nej, min sons garderob är inte överfull :( Jag hinner aldrig sy till honom känns det som.... Jag syr mer till andra (kompisars barn, presenter, beställningar osv) än vad jag gör till mitt eget barn! Om jag testar ett nytt mönster så syr jag till sonen, men det blir ju lite av ett testplagg... Känns inte alls skoj, men tiden (o orken) räcker inte alltid till till allt man vill sy!

OttoPippi sa...

Vad roligt med sån sylust! Till vissa delar (tex klänningar) är mina tjejers garderob verkligen proppfull!!! Du får väl börja sälja dina fina alster!!! :-)

Heimlaga sa...

Jo, garderoberna blir överfulla! Jag tänker göra ett försök att sätta ut lite "överproduktion" på Hemmagjort.se. Känns lagom oambitiöst, att starta egen webshop känns som att då måste man verkligen ha mycket produkter. Och "beställningar" är kanske inte busenkelt att få om man inte är "etablerad"...Ett aber med att sälja är ju att det bara får ske med egna mönster, de flesta tidningar etc har ju copywrightskyddade mönster som man inte får använda komersiellt.