tisdag 14 oktober 2008

halsringning

Skrev tidigare om hurvida jag skulle kanta ner halsringningen på djungeltröjan eller inte. Fick några svar på den funderingen men jag struntade i att kanta ner på den tröjan. Sen på velourseten jag sydde så gjorde jag det på de orangea men det såg bättre ut utan. Kanske inte passar att göra så på velour, så på de rosa och gula struntade jag i det.
Men på elefant tröjorna testade jag det igen och ja, det blir nog finare om man gör det med undantag på velour. Så nu har jag lärt mig det :)

1 kommentar:

prickig design sa...

Talade just om velour och stickningar med Gekko idag, ju färre desto bättre!

Jag har ju sytt med kontrastfärgade sömmar på min tunika och det rekomenderas inte i velour!=0)
Snyggt att sticka ner sömsmån, som du sa, på dina andra tröjor.