lördag 25 oktober 2008

Jumpsuit/bodydress/lekdräkt

Kärt barn har många namn heter det ju. Har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska kalla dessa plagg.

Kände att jag ville träna mer på att sy sprund och på att sätta fast tryckknappar så det blev en till men i andra färger.
På den här bilden syns färgerna lite bättre. Svart/Lila/Rosa blev den. Passar både killar och tjejer enligt mig.

Tryckknapparna sitter prima, ju mer man använder prymtången desto bättre resultat. Blev väldigt nöjd med den här. Förbättrade alla små misstag jag gjorde med den bruna, denna här gick galant att sy. Kommer att lägga upp den här inom kort.

Tyget kommer från E-slöjd, är lite tjockare trikå. Gillar verkligen deras tyger de är så mjuka och sköna. Ska bli spännande att leta upp de på symässan i början av november här i Stockholm och få känna och se på mer av deras sortiment. Har för mig att de har mycket mera tyger än vad de har på hemsidan.
Muddarna som vanligt från stoff och stil.



5 kommentarer:

Annelie sa...

Som vanligt jättefina saker du syr! Vi kanske ses på mässan? Har du varit på syfestivalen tidigare?

prickig design sa...

Verkligen fin!Du är superduktig på dressar!
Va på Jofotex idag för allra första gången och handlade för på tok för mycket.=0) Hade tänkt att fara på mässan, men tror inte att ekonomin tillåter det nu.Annars skulle det vara superkul!

Erica sa...

Syster Blå: Åh har du tagit dig till tygens mecka?!?!?! Blir lite avis nu må jag säga. Var det lika bra som alla säger? Var det så där alldeles underbart mycket tyger? :)

Morvern: Vilken dag ska du dit? Det blir första gången för mig, själv då?

Bustråden sa...

Vad bra den blev, håller med om att den passar alla, ja Eslöjds tyger är ju helt underbara och mängder av färger!

prickig design sa...

Ja, det va verkligen jätekul. Fanns massor att välja på. Trodde att det skulle vara större, men jag kan säga att det va tur att det inte var det! Underbar personal! Dit måste du åka!=0)